Barnypok

2 jan 2017 9:43

8vg7Gv http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
|
Elleda

12 jun 2014 0:22

I in addition to my budides ended up reading the good tips located on your web blog then all of a sudden came up with a horrible suspicion I never thanked the web blog owner for them. The ladies were definitely for this reason happy to read them and now have absolutely been tapping into these things. Many thanks for truly being considerably thoughtful and also for choosing this form of brilliant issues most people are really wanting to learn about. Our own honest regret for not expressing gratitude to you sooner.
|
qfmtoft

20 okt 2012 3:01

sRgSFb , [url=http://xamuuizzlneo.com/]xamuuizzlneo[/url], [link=http://shvsxxnliyjh.com/]shvsxxnliyjh[/link], http://smeznqibxogt.com/
|
Nick

15 okt 2012 7:16

That's the smart thinnkig we could all benefit from.
|
gxdgpbrupie

1 jun 2011 11:53

WZJAbw , [url=http://yqfulylqixnd.com/]yqfulylqixnd[/url], [link=http://bjgraltkkhjj.com/]bjgraltkkhjj[/link], http://oclfpgtsrypr.com/
|
ruywjrtb

31 mei 2011 17:15

Cg1VSi , [url=http://bckseogzxsmz.com/]bckseogzxsmz[/url], [link=http://bxhcjrfcygah.com/]bxhcjrfcygah[/link], http://lrilevobepum.com/
|
hmjpbzg

26 mei 2011 19:35

FiYbQt , [url=http://lhxcabxzpjhw.com/]lhxcabxzpjhw[/url], [link=http://gyiikbpslfmt.com/]gyiikbpslfmt[/link], http://hgppjlnqvtxj.com/
|
Kalyn

25 mei 2011 17:39

That's a mold-breaker. Great thniikng!
|
lrocxkmr

25 mei 2011 16:53

ZH8jUO , [url=http://nvqmihutoqbh.com/]nvqmihutoqbh[/url], [link=http://ovpcjwgbtrqf.com/]ovpcjwgbtrqf[/link], http://ynrlxvyfrjpt.com/
|
Delia

24 mei 2011 16:43

That's way the bsesett answer so far!
|
Klondike

24 mei 2011 8:39

Great thinking! That relaly breaks the mold!
|
Kisgülü

31 mrt 2007 16:20

Ik ben het gedeeltelijk met je mee eens Zennur. Ook ik vind dat een vrouw die buitenshuis werkt haar blik kan verruimen en zichzelf ontwikkelen. Daarin kunnen verschillen zitten tussen vrouwen die opleiding genoten hebben en kunnen kiezen of ze willen werken ,part-time of volledig of kiezen om thuis te blijven. De andere vrouwen die door hun omstandigheden niet een opleiding konden volgen en die min of meer automatisch in de grote groep vrouwen horen van economisch afhankelijken! Deze vrouwen werken dus om inkomen te verwerven voor hun gezin, kinderen of zichzelf(zelfs ouders). Voor de vrouwen de taak om de vele vrouwen en meisjes te steunen die eigenlijk wel verder willen maar niet kunnen... Ik heb grote respect voor een vrouw die om economische redenen buitenshuis werkt(ook al vindt zij die baan meestal niets), maar haar kinderen datgene wil geven zodat haar kinderen door kunnen leren! Als wij in de luxe zitten dat we kunnen kiezen wat we willen doen en soms onbewust meer willen denk ik aan mijn moeder en vele vrouwen die hun kinderen een goede basis willen geven en zichzelf offeren ,temeer omdat ze vaak in bedrijven werken waar de man bepaalt hoeveel die vrouwen verdienen.
|
Zennur

27 mrt 2007 23:22

Wil je je wereld verkleinen, dan moet je vooral thuisblijven zitten als vrouw. Wil je je wereld en daarmee ook je blik verruimen, blijf dan werken. Er is wel 1 maar: maar werk wel binnen een baan die bij je past. Anders wordt je nog ongelukkiger dan wanneer je thuis zou zitten. Werken en dus carriere maken, dus vooruitkomen is verslavend. Geen wonder dat de mannen ons niet toelaten!
|
Kisgülü

27 mrt 2007 18:19

Hoi, waar ben jij het niet mee eens? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Dat de vrouw nog steeds de vrouwenrol op zich neemt? Als je biologisch je vrouwenrol hebt door kinderen te krijgen, huiselijjk te willen zijn, misschien een beetje met meer vetpercentage dan de man, kun je ook wensen dat je buitenshuis in je baan(zelfstandigen werken thuis ook!) toch gelijkwaardig, respect verdienen en waardering voor je werk. Of bedoel je iets anders?Ben benieuwd...
|
Nebiha

21 mrt 2007 16:03

Dat is zeer zeker niet zo.!Als je alleen al op personeels feesten kijk in de op de Nederlandse werkvloer zie ja dat er een groeperingen van mannen en vrouwen ontstaat. Ondanks de onafhankelijkheid van de meeste vrouwen binnen onze maatschappij is daar m.i. nog geen verandering in. Denk echter dat dat met de ROL als vrouw zijn een opgelegde rol is die de vrouwen eenmaal op zich hebben genomen.
Hoscakalin,,
Nebiha
|
jacqueline

20 mrt 2007 22:47

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ben zelf moeder van drie kinderen en ik ben het nu eigenlijk wel zat dat ik van die blikken toegeworpen krijg alsof ik een straf bega. Maar hoe moet het met Nederland als we ons massaal laten streliseren doordat er anders niet goed gewerkt zal worden?
|
Kisgülü

20 mrt 2007 9:03

Weet je? Dankzij veel vrouwen(en mannen) in de geschiedenis hebben vrouwen nu veel rechten! En nog steeds moet bij veel bedrijven met de hamer geslagen worden om ze bij te brengen dat vrouwen met kind zeer goed kunnen werken. Waar gaat dit heen? Het is emotioneel onhoudbaar als je werkgever je niet waardeert omdat je kinderen hebt! Waar blijft de mensheid? Is die werkgever dan geen man/vrouw met gevoelens en /of kinderen? Er is nog veel te doen voor ons mannen en vrouwen.....
|
San

15 mrt 2007 16:14

Helaas zijn veel bedrijven er niet zo blij mee dat je zwanger wordt/bent Ook als je aangeeft dat je fulltime wil blijven maken en carriere maken Dan is er meestal geen goede kinderopvang Het word je wel heel moeilijk gemaakt in de parktijk om kinderen en een goede baan te combineren
|
Kisgülü

13 mrt 2007 9:40

Al een paar jaar liet ik de viering van vrouwendag aan mij voorbijgaan omdat ik het belang er van niet meer actueel vond!Maar deze keer dacht ik. : 'laat ik eens poolshoogte gaan nemen "en ben naar een bijeenkomst geweest voor vrouwen,internationaal, in het stadhuis. Er was niets veranderd met de viering in 20-30 jaren dat ik afwisselend zulke vieringen bezocht. Een kliekje vrouwen die elkaar kennen, een paar plaatselijke politici die vrouwenzaken in hun portefeuille hebben, een handjevol oudere vrouwen die geen nederlands spraken en graag in hun eigen taal alles wilend horen(terecht) maar ze waren overgehaald door die kliek om kwantiteit te laten zien, een paar panelleden, stellingen waarop je kon reageren(alleen bepaalde welbespraakte vrouwen deden dat) een dansje een drankje een gedichtje...afgelopen. Wat hebben die vrouwen die naar huis terugkeerden hierna gedacht vraag ik me af? Veel dingen hebben aandacht nodig! Niet eemalig, maar regelmatig. Toch ......hoop ik dat veel vrouwen toch ergens hun inspiratie vinden om hun levenswijze in te richten zoals zij dat zouden willen. Emancipatie is ook keuzevrijheid!
|
José

12 mrt 2007 17:21

Als wij als vrouwen serieus willen worden genomen, moeten we af van de voorkeursbehandeling die we misschien toch zo graag willen. Weg met vrouwendag dus (er is toch ook geen mannendag, of vergis ik me?). Hoe vaak kom je een man tegen die klaagt over zijn "smulrollen"? Wij laten ons door allerlei mieperige vrouwenbladen, aanpraten dat we maatje 36 moeten hebben met een cupmaat C, sorry hoor maar daar kan ik dus niets mee. Het is goed dat er stil wordt gestaan bij de rechten van de vrouw, maar is dat in Nederland nodig? Zolang vrouwen zich in een hoekje laten drukken en vinden dat ze alleen op ons uiterlijk worden beoordeeld, zal dit ook gemakkelijker gebeuren. Ik heb 15 jaar voornamelijk met mannen gewerkt en werd op mijn prestaties beoordeeld, omdat ik goed ben ik wat ik doe. Ga de discussie niet aan op niet eigenlijke argumenten dan verlies je niet. Andersom verlies je altijd. Op zich niet erg want daar leer je van en dat is waardevol op zich.
|
Emine

9 mrt 2007 16:12

misschien is internationale vrouwendag nodig omdat ze op andere dagen niet waardevol behandeld worden? wat jammer is natuurlijk. gisteren was er een prachtige documentaire van vpro over uiterlijk en hoeveel vrouwen psychisch lijden omdat ze niet aan een gecreerde ideaalbeeld voldoen. Vrouwen hebben heel lang te gaan voordat ze worden beoordeeld op hun prestaties en hun persoonlijkheid dan op hun uiterlijk. Jammer hoor, zoveel ongelukkige vrouwen voor niets.
|
Senay

9 mrt 2007 15:54

Ik moest er wel om lachen toen ik vrouwen die ik tegenkwam feliciteerde met vrouwendag. Het heeft ook wel iets denigrerends. Waarom moet er een speciale dag komen om vrouwen te eren? Omdat ze niet voldoende worden erkend en elke dag moeten strijden voor gelijke kansen? Dan zouden vrouwen toch juist niet moeten willen om speciaal te worden behandeld of zie ik dat verkeerd?
|
Guler

9 mrt 2007 14:40

Waarom moeten we op vrouwendag cadeaus krijgen? Dan zijn we weer zo materialistisch bezig. Misschien volstaat erkenning?
|
Jamila

8 mrt 2007 19:11

Het is vrouwendag meiden, gefeliciteerd allemaal! Waar blijven de cadeautjes van de mannen?
|
Elsa

7 mrt 2007 20:51

Ik denk dat het zowel aan vrouwen als aan mannen ligt. Ik ben een autochtone Nederlandse met al 7 jaar een vaste vriend (uit Afghanistan). Ik ben leerkracht. Daarnaast ben ik politiek actief en doe vrijwilligerswerk. Wij willen niet trouwen en geen kinderen. Mijn vriend is erg trots op mij en steunt mij in mijn verdere carriereplannen. Maar je moest eens weten wat voor reacties ik krijg van andere vrouwen. Wanneer gaan jullie trouwen? Wil je geen kinderen, ach dat komt nog wel. Wonen jullie niet samen? Gaat het dan wel goed met jullie relatie? etcetc. En dat zijn allemaal autochtone vrouwen. En dan te bedenken dat mijn oma als alleenstaande moeder al dergelijke zaken naar haar hoofd geworpen kreeg. Er is helemaal niets verandert.
|
Serena

7 mrt 2007 15:50

Ik denk dat het per vrouw verschillend is, maar ik vind wel dat vrouwen te vaak vergeten dat zij meer in hun mars hebben dan waar zij voor kiezen. En dat is zonde.
|
José

7 mrt 2007 15:40

Nilufer, Is ambitieus per definitie gelukkig? Gaat het daar niet primair om, gelukkig zijn? Met of zonder man, baan of wat dan ook? Laat mij dan maar lekker mutsig zijn hoor! Emine, Van welke planeet kom jij :-), daar wonen heel andere vrouwen dan degene die ik ken!
|
Nilufer

6 mrt 2007 13:01

Ik zou heel graag willen weten wat vrouwen die hun baan hebben opgegeven, nou zelf vinden. Zijn ze ontevreden? Zijn ze gelukkig? En ik zou heel graag van die vrouwen die gescheiden zijn en voor hun huwelijk hun baan hadden opgegeven, nu vinden. Hebben ze spijt? Zouden ze het nu anders doen? Die Maurice de Hond doet naar alles onderzoek, nou, dit kan hij er ook bij nemen. Maar ik moet zeggen dat ik Nederlandse vrouwen niet heel ambitieus vind overkomen. Mutsig is wel een goed woord voor ze. Denk ik.
|
Emine

6 mrt 2007 12:59

Vrouwen zijn nog lang niet geemancipeerd, Hollandse niet, maar ook turkse en Marokkaanse niet. Weet je waar ik dat aan zie? Vrouwen hebben het altijd over vrouwendingen, nooit over politiek en milieu enz. Het gaat altijd over kleren, makeup, kilo's, huis enz. Als je dan een keer iets serieus wilt bespreken, zijn ze verveeld.
|
Bercan

4 mrt 2007 18:21

Ik ben een voorstander van zelfstandige vrouwen, maar geen feminist en vooral geen mannenhater, daarvoor vind ik ze veel te leuk. Ik kan me geen leven voorstellen zonder een man in mijn leven. Sommige mannen accepteren het beter een vrouw met een carriere dan andere mannen. Ik vind gewoon: je moet respect voor elkaar hebben, of je een man bent of een vrouw. Niets is niemand komen aanwaaien, vrouwen hebben het op hun eigen manier moeilijk, mannen ook. Ik denk dat het leven van nu voor veel mannen ook moeilijker is geworden. Ze moeten strijden voor een (leuke, maar vooral goede) baan. Bovendien moeten ze ook nog aan de verwachtingen voldoen van de 'moderne' man en vader. Zorg voor de kinderen is er dus bij gekomen. En ik vind: dit is een heel mooi begin, laten we ze dan ook vooral belonen!
|
José

2 mrt 2007 23:07

Ja, we zijn rijk en werkgevers schreeuwen om capabele arbeidskrachten, dat kunnen in de top van organisaties evengoed vrouwen zijn (ik denk zelfs beter).
De afgelopen 19 jaar werkte ik minstens 32 uur. Ik maakte carrière tot mijn dochters werden geboren. Ik werkte 32 uur door (mijn man ook), maar mijn werkgever werd zenuwachtig (die van mijn man niet). Wat als de kinderen ziek zijn, hoe los je dat op? Is het wel vol te houden voor je? Ieder beoordelingsgesprek weer die vragen. Klanten waren zeer tevreden, daardoor steeg mijn salaris steeg keer op keer, maar promotie kon ik wel vergeten. Ik was geen flexibele ICT project manager meer maar "alleen nog" een moeder van 38 in de ogen van mijn werkgever. Ik gaf op...en vond een (fulltime) baan die voldoening gaf, maar zonder veel uitdaging en carrière perspectief. Dat hield ik dus niet vol. Nu werk ik als freelancer, voor mij de perfecte oplossing.
Ik hoorde een verhaal van mijn opvolger. Hij selecteerde een nieuwe werknemer voor een fulltime functie op zijn afdeling. De beste was een vrouw met kleine kinderen, hij kende haar man en wist dat hij eveneens een fulltime baan had. Zijn vraag was: heb je kinderopvang geregeld en wat doe je als de kinderen ziek zijn? Haar antwoord was kort en duidelijk? Had je dit ook gevraagd aan mijn man? Hij besloot daarop dat zo'n pittige dame een welkome aanvulling was op zijn afdeling, kinderopvang geregeld of niet. Helaas heb ik het vermoeden dat de meeste werkgevers anders reageren.
De moraal van het verhaal, werkgevers moeten vragen over kinderopvang niet meer aan vrouwen stellen en nog belangrijker, vrouwen moeten ze niet meer beantwoorden! Samen kinderen, samen verantwoordelijk.
Als je onafhankelijk wilt zijn, kan dat de mogelijkheden zijn er, als je liever afhankelijk bent (of dat zo niet voelt), prima. Maar bedenk wel dat het zonde is de talenten die je hebt gekregen niet te benutten.
|
nou@nou.nl

2 mrt 2007 13:18

Is dat leuk, je zelf op de borst te kloppen?
|
Bahar

1 mrt 2007 22:46

Je hebt gelijk, Senay, vrouwen willen gewoon niet. Laatst las ik een artikel over het feit dat mannen juist de laatste tijd meer zijn gaan doen: ze werkten al maar zijn ook voor de kinderen gaan zorgen. En de vrouwen: die worden er maar niet ambitieuzer op.
|
Suzan

1 mrt 2007 12:22

Het is denk ik een gegeven dat vrouwen nooit gestimuleerd zijn om buitenshuis te werken. Op de een of andere manier zit het in de genen, en zal het generaties duren voordat het niet normaal is dat vrouwen achter het aanrecht staan.
|